różnie... zawsze tankuj e na tych samych stacjach a czasami jest prawie jak nowy a czasem syf :x i dlatego wolę wymieniać częściej
czy wrzucacie luz na czerwonych światłach?
Zwiń
X
-
czy wrzucacie luz na czerwonych światłach?
Witam
Właśnie zaczynam swoją przygodę z Octavią. Jestem początkującym kierowcą (to moje pierwsze samodzielne dni za kierownicą)
Wczoraj znajomy wsiadł ze mną do auta i zdziwił się że podczas postoju na czerwonych światłach nie wrzucam luzu. Ja po zatrzymaniu od razu wrzucam jedynkę i stoję na wciśniętym sprzęgle i hamulcu. Tak byłem uczony na kursie jazdy (na pewno instruktor nie kazał mi wrzucać luzu) i tak jest mi wygodnie bo jestem gotowy do szybkiego ruszania po zmianie na zielone.
Znajomy powiedział że nie powinienem tak robić ponieważ zużywa się sprzęgło i wszyscy wrzucają luz na światłach.
Jak Wy jeździcie po mieście? Czy rzeczywiście sprzęgło zużywa się od trzymania go?
-
-
Zamieszczone przez zipiJak Wy jeździcie po mieście?
Zamieszczone przez zipiCzy rzeczywiście sprzęgło zużywa się od trzymania go?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zipiTak byłem uczony na kursie jazdy (na pewno instruktor nie kazał mi wrzucać luzu)
Wrzucamy na luz i korzystamy z hamulca ręcznego.
I autko dłużej posłuży :szeroki_usmiechO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zipiJa po zatrzymaniu od razu wrzucam jedynkę i stoję na wciśniętym sprzęgle i hamulcu. Tak byłem uczony na kursie jazdy (na pewno instruktor nie kazał mi wrzucać luzu) i tak jest mi wygodnie bo jestem gotowy do szybkiego ruszania po zmianie na zielone
A co do twojego instruktora, to ja bym na Twoim miejscu , dla własnego bezpieczenstwa jeszcze raz poszedł na kurs. Bo niewiadomo jakich głupot Ci jeescze ten pan nawciskał
Zamieszczone przez wasylale i dojeżdzając wrzucam na looz i tak dojade do świateł
Tak wiec zdecydowanie lepiej i bezpieczniej (!!) jest dojeźdżać do np. skrzyrzowania na biegu.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Bigwasyl napisał/a:
ale i dojeżdzając wrzucam na looz i tak dojade do świateł
A to też nie jest zbyt dobre bo w ten sposób silnik spala ci wiecej paliwa Do korka czy czerwonych świateł powinno się dojerzeżdżać na biegu bo w ten sposób jedziesz za .... darmo :0 i dodatkowo hamujesz silnikiem. Silnik bez dotykania pedału gazy i na biegu odcina dopływ paliwa i auto spala ci wtedy 0,0 l /100 km a jadac na luzie spala okreslonailośc paliwa potrzebna do podtrzymania pracy silnika.
Tak wiec zdecydowanie lepiej i bezpieczniej (!!) jest dojeźdżać do np. skrzyrzowania na biegu.
Komentarz
-
-
Tompol, jazda na luzie nie jest dobra w żadnym wypadku. Po pierwsze, jak pisałem wyżej nie jest oszczędna. Ale to jeszcze da się przeboleć. Ale po drugie, jest niebzepieczna !! Jadąc na luzie silnik jest odłączony od skrzyni biegów. W razie poślizgu, lub nagłej sytuacji na drodzie nie jesteś w stanie nic zrobić
Kazdy zawodowy kierowca powie ci, że na luzia można tylko stać ale na pewno nie jeździć.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tompolZamieszczone przez Bigwasyl napisał/a:
ale i dojeżdzając wrzucam na looz i tak dojade do świateł
A to też nie jest zbyt dobre bo w ten sposób silnik spala ci wiecej paliwa Do korka czy czerwonych świateł powinno się dojerzeżdżać na biegu bo w ten sposób jedziesz za .... darmo :0 i dodatkowo hamujesz silnikiem. Silnik bez dotykania pedału gazy i na biegu odcina dopływ paliwa i auto spala ci wtedy 0,0 l /100 km a jadac na luzie spala okreslonailośc paliwa potrzebna do podtrzymania pracy silnika.
Tak wiec zdecydowanie lepiej i bezpieczniej (!!) jest dojeźdżać do np. skrzyrzowania na biegu.
1. Dojeżdżając na biegu i wrzucając luz jak najpóźniej samochód spali mimo wszystko mniej. W każdych warunkach. Zarówno jak hamujesz mocniej jak i jedynie podczas hamowania silnikiem.
2. Takie dotaczanie to zwalnianie ruchu i irytowanie niektórych osobników za sobą, co czasem powoduje wyprzedzanie i dawkę nerwowości gdy trzeba hamować ostrzej
p.s. pkt 1 jest potwierdzony przez szkoły EcoDrivingu
Komentarz
-
-
Na pewno nie chciałbyś być na miejscu łożyska oporowego kiedy tak stoisz na światłach z wciśniętym sprzęgłem. Dostaje ono wtedy w gary i to ostro ( jak i reszta sprzęgła ). Jak stoisz na czerownym - luz, zapala się pomarańczowe - włączaj bieg wtedy zdążysz na pewno ruszyć jak tylko będzie zielone i nie będziesz nikogo blokował jak to robia co "lepsi" włączający jedynkę dopiero jak zielone jest od 5 sekund :lol:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigTompol, jazda na luzie nie jest dobra w żadnym wypadku. Po pierwsze, jak pisałem wyżej nie jest oszczędna. Ale to jeszcze da się przeboleć. Ale po drugie, jest niebzepieczna !! Jadąc na luzie silnik jest odłączony od skrzyni biegów. W razie poślizgu, lub nagłej sytuacji na drodzie nie jesteś w stanie nic zrobić
Kazdy zawodowy kierowca powie ci, że na luzia można tylko stać ale na pewno nie jeździć.
Zgodze sie z kolega na calej dlugosci, jezeli jezdzic to tylko na biegu nigdy na luzie. Co do postoju na światłach to sa dwie szkoly. Szkoła jazdy ofensywnej mowi ze auto nawet na postoju powinno byc na biegu - czyli zdolne do ruchu ( np. w celu unikniecia kolizji) Odmienna szkola mowi, ze sprzeglo sie szybciej konczy. Osobiscie nie sadze aby sprzeglo cierpialo az tak bardzo a i tak bedziesz je musial wcisnac przy jezdzie. ( inna sprawa to przetrzymywanie na półsprzegle... ) Ciekawe to co kolega powiedzial z ta peknieta linka, generalnie auto powinno zgasnac a takie przypadki sa juz praktycznie wyeliminowane.
Teraz troche praktyki ja w mojej Ocicy od nowosci nie wciskam sprzegla na swiatlach i mam nalatane 410.000 , inna octa w firmie inny kierowca zawsze na wlaczonym sprzegle na swiatlach i nalatane blisko 320.000 km. Chyba jednak nie ma to wplywu na zywotnosc sprzegla ...
... 90st. na jego środku łuku, wtedy wciskam sprzęgło ....
Rajdowcy zalecaja wchodzenie w zakret juz na biegu :diabelski_usmiech
.....
Ciekawy jestem jak szybko zobacze tu twój post pt. "Poszło sprzegło. Dlaczego tak wczesnie??" jesteś własnie na najlepszej drodze do zniszczenia sprzegła
A co do twojego instruktora, to ja bym na Twoim miejscu , dla własnego bezpieczenstwa jeszcze raz poszedł na kurs. Bo niewiadomo jakich głupot Ci jeescze ten pan nawciskał
.....
Dosyc ostro powiedziane !! Mysle ze sprzeglo dostaje duzo mniej w d... niz np. podczas ciagniecia przyczepy czy szlifie na 1/2 sprzegla ( o sprintach na zielonym nie wspominam). Jeżeli jesteś tak nauczony to jezdzij jak Ci wygodnie. Ja tego nie stosuje bo zawsze mam obawe ze moge "przypadkiem" puscic pedał ... Mysle ze to nie jest wielka ujma w sztuce, co innego trzymanie nogi na sprzegle podczas jazdy.Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez abyssCo koledzy powiedzą o "wyjmowaniu do luzu" biegów bez sprzęgła? Jak to się ma do żywotności skrzyń biegów i ew. sprzęgła?Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez abyssCo koledzy powiedzą o "wyjmowaniu do luzu" biegów bez sprzęgła? Jak to się ma do żywotności skrzyń biegów i ew. sprzęgła?O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Właściwie wszystko zostało powiedziane, ale dodam jeszcze coś od siebie.
1. Na skrzyżowaniu stoimy na luzie, bo od trzymania sprzęgła zużywa się łożysko oporowe.
2. Do skrzyżowania dojeżdżamy koniecznie jak najdłużej na biegu, po pierwsze tak jest bardziej ekonomicznie, bo drugie tak jest bezpieczniej (np. jeżeli na skutek jakiejś drobnej awarii zgaśnie auto, to zostajemy bez wspomagania kiery i serwa hamulców - jeśli dojeżdżamy na biegu to auto nie zgaśnie - dotyczy to zwłaszcza starszych aut, w nowych rzadko się zdarza żeby auto zgasło samo z siebie).
3. Nie zbijamy biegów bez sprzęgła, bo skrzynia dostaje po dupie (wyobraźcie sobie rozłączanie przekładni zębatej pod obciążeniem i bez obciążenia).
4. Instruktor kazał trzymać na jedynce i sprzęgle żebyś zdał egzamin :-D Problemem na początku zabawy z autem jest szybkie wbicie jedynki, a jeśli będziesz zbyt wolno ruszał spod świateł, to egzaminator może cię oblać. Natomiast trzeba się tego oduczyć w miarę praktyki.
Pozdrawiam!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SalvatoreWłaściwie wszystko zostało powiedziane, ale dodam jeszcze coś od siebie.
1. Na skrzyżowaniu stoimy na luzie, bo od trzymania sprzęgła zużywa się łożysko oporowe.
2. Do skrzyżowania dojeżdżamy koniecznie jak najdłużej na biegu, po pierwsze tak jest bardziej ekonomicznie, bo drugie tak jest bezpieczniej (np. jeżeli na skutek jakiejś drobnej awarii zgaśnie auto, to zostajemy bez wspomagania kiery i serwa hamulców - jeśli dojeżdżamy na biegu to auto nie zgaśnie - dotyczy to zwłaszcza starszych aut, w nowych rzadko się zdarza żeby auto zgasło samo z siebie).
3. Nie zbijamy biegów bez sprzęgła, bo skrzynia dostaje po dupie (wyobraźcie sobie rozłączanie przekładni zębatej pod obciążeniem i bez obciążenia).
4. Instruktor kazał trzymać na jedynce i sprzęgle żebyś zdał egzamin :-D Problemem na początku zabawy z autem jest szybkie wbicie jedynki, a jeśli będziesz zbyt wolno ruszał spod świateł, to egzaminator może cię oblać. Natomiast trzeba się tego oduczyć w miarę praktyki.
Pozdrawiam!Kwiatek...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryuZamieszczone przez zipiTak byłem uczony na kursie jazdy (na pewno instruktor nie kazał mi wrzucać luzu)
Wrzucamy na luz i korzystamy z hamulca ręcznego.
I autko dłużej posłuży :szeroki_usmiech
przy postoju na swiatlach zawsze powinno sie miec wbita jedynke - ze wzgledow bezpieczenstwa, a to ze sprzeglo sie szybciej zuzywa (ciekawe o ile szybciej?).... bezpieczenstwo jest wazniejsze
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Andjaze wzgledow bezpieczenstwa
Wg mnie jedyny powód, dla którego instruktorzy każą trzymać na jedynce jest taki, że młodzi mają problem z ruszaniem i np. szukają tej jedynki patrząc na wajchę :-D
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Andjaprzy postoju na swiatlach zawsze powinno sie miec wbita jedynke - ze wzgledow bezpieczenstwa,Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zurciozawsze to szybciej wystartujesz niż koleszka z boku z luzem na skrzyni
Komentarz
-
Komentarz